Syndicus

Historiek | over Geert Lismont

Ik ben sedert 2001 actief als makelaar en heb mij van in het begin bezig gehouden met het beheer van appartementsgebouwen. Door de verstrengde wetgeving in 2010 heb ik gemerkt dat de nood aan een professionele syndicus hoog is. Dit heeft me doen besluiten om mij volledig toe te leggen op deze specifieke materie in de vastgoedsector.

Lees meer over de gewijzigde wetgeving (link naar Belgisch Staatsblad)

Bijkomend heb ik van 1997 tot 2015 gewerkt in een Argenta filiaal. Op die manier heb ik een bijkomende ervaring opgedaan in de financiële en verzekeringswereld, wat mij een extra troef geeft in het financiële beheer van een residentie. Ervaring heeft me geleerd dat het financiële luik binnen een gebouw één van de belangrijkste punten is om het vertrouwen van de mede-eigenaars te behouden.

Door onze eenvoudige aanpak hebben we een syndicusportefeuille opgebouwd in heel Limburg, gaande van Wellen tot Achel, Nieuwerkerken en Tessenderlo.

 

Een persoonlijke en duidelijke aanpak

Werkwijze

Als syndicus is het belangrijk om op de hoogte te zijn van de wetgeving, maar ook van de lopende dossiers en de problemen in een appartementsgebouw. Ik sta in voor een persoonlijke dienstverlening, zodat ik te allen tijde mee ben met het reilen en zeilen in een residentie.

Voor wie?

Wij maken geen onderscheid tussen het beheren van een oud gebouw en een nieuwbouw. Zo hebben we reeds een aantal grote renovatieprojecten dienen te begeleiden. Bij een nieuwbouw zal de nadruk vooral liggen op het goed informeren van de nieuwe mede-eigenaars, die vaak voor de eerste keer geconfronteerd worden met deze specifieke materie.

Onze opdracht

Als syndicus dienen we in te staan voor een aantal wettelijke opdrachten: het administratieve, het technische en het financiële beheer. Onder elke deel van deze wettelijke opdrachten zijn er heel wat deeltaken.

Administratief beheer :

  • Het opstellen van een lijst met de basisgegevens van het gebouw.
  • Het opstellen van de lijsten van mede-eigenaars en hun eventuele huurders.
  • Het organiseren van de algemene vergaderingen (maximum 2 vergaderingen op jaarbasis*).
  • Het opmaken van de verslagen van de algemene vergaderingen.
  • Het coördineren van schadedossiers van de brandverzekering.
  • Het onderhandelen of heronderhandelen van onderhoudscontracten.

Technisch beheer :

  • Het opvolgen van de gewone onderhoudscontracten (lift, poetsen, …)
  • Het laten herstellen van occasionele en dringende defecten.
  • Het bijhouden van de fiches van de technische installaties.
  • Het coördineren van grote bouwdossiers.

Financieel beheer :

  • Het betalen van de facturen.
  • Het opvragen van provisies en het opvolgen hiervan.
  • De boekhouding jaarlijks doornemen met een rekencommissaris en bespreken op de jaarvergadering.
  • De boekhouding opvolgen en achterstallige eigenaars aanschrijven.
  • Het opmaken van de jaarlijkse budgetten.

 

Overige diensten

Rentmeester

Ons kantoor is eveneens gespecialiseerd in het rentmeesterschap van uw eigendom. Hiervoor staan wij u in voor de verhuring van uw appartement van A tot Z.

 

Verkoop en verhuur

Ons kantoor kan eveneens bemiddelen in de verkoop en de verhuur van uw eigendom. Wij zijn niet actief op zoek naar panden maar wij bieden dit meer als een extra dienstverlening aan naar het bestaande cliënteel van de beheerde appartementsgebouwen.

 


Wenst u meer informatie of een vrijblijvend gesprek?
Zo komt u te weten wat Geert Lismont voor u kan betekenen.
Neem contact op